Dacia, odnosząc sukces na europejskim rynku samochodów, sprzedała w 2023 roku imponującą liczbę 562 890 pojazdów, co oznacza wzrost o 17,4% – znacznie powyżej średniej branżowej. Skok na 11. miejsce w rankingu europejskich producentów samochodów osobowych i dostawczych świadczy o jej dynamicznym rozwoju.
W ubiegłym roku Dacia osiągnęła znaczący sukces w Europie, sprzedając 562 890 pojazdów, co przyczyniło się do jej awansu na 11. miejsce wśród europejskich marek samochodów osobowych i dostawczych. Tak dobry wynik jest efektem wzrostu sprzedaży o 17,4%, znacznie przewyższającym średni wzrost rynku wynoszący 13,9%.
Ten wynik osiągnięto dzięki popularności czterech modeli, które zyskały na sprzedaży w stosunku do roku 2022.
Wyniki te przełożyły się na zwiększenie udziału Dacii w rynku:
- 3,8% (wzrost o 0,1 punktu) w segmencie samochodów osobowych i dostawczych;
- 4,3% (wzrost o 0,1 punktu) w kategorii samochodów osobowych;
- 8,3% (wzrost o 0,7 punktu) w segmencie klientów indywidualnych, gdzie Dacia zajmuje drugie miejsce w Europie.
Model Dacia Sandero, z 269 899 sprzedanymi egzemplarzami (wzrost o 17,6% w stosunku do poprzedniego roku), utrzymuje pozycję najpopularniejszego samochodu wśród klientów indywidualnych w Europie od 2017 roku.
Sprzedaż Dustera również wzrosła, osiągając 200 633 sztuk (wzrost o 1,7%), co umocniło jego pozycję w czołówce europejskich SUV-ów na rynku klientów indywidualnych.
Dacia Jogger zanotowała 94 095 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza wzrost o 65,6% w stosunku do roku 2022 i czyni ją liderem w segmencie C (bez SUV-ów) wśród klientów indywidualnych w Europie.
Model elektryczny Dacia Spring osiągnął sprzedaż 61 803 sztuk, zwiększając się o 26,4% w porównaniu z poprzednim rokiem, co czyni go trzecim najpopularniejszym samochodem elektrycznym na rynku klientów indywidualnych w Europie.
Na rok 2024 Dacia zapowiada wprowadzenie dwóch nowych modeli:
- nowy Duster, dostępny od marca 2024;
- zmodernizowany elektryczny Spring, który pojawi się w salonach latem.
- pod koniec roku zostanie przedstawiony Bigster, nowy model z segmentu C.
Nie ma co się dziwić. Dacia w przystępnej cenie jest możliwością kupna nowego auta dla Pana Kowalskiego. Do tego SUPER STARE NIEZAWODNE jednostki silnikowe wyposażone w fabryczna instalacje LPG biją konkurencje ma kolanach. Dla ludzi potrzebujących auta aby się dostać z punktu A do punktu B to auto jest znakomita alternatywa.